štvrtok 17. novembra 2016

Krátke závery

Hello,hello!

Dnes som tu s takým viac-menej random článkom.
Ale stalo sa mi viac úsmevných vecí za poslednú dobu,
a tak všeobecne by som chcela dať dokopy, čo má zahraničie zatiaľ naučilo.
Tentokrát to bude viac na čítanie ako pozeranie fotiek. Nech sa páči.

  • Milujem Európsku úniu!

Prečo? Nie som politický fanatik, takže to nemá nejaké dočinenia s politikmi alebo nebodaj Trumpom, ktorý na mňa o chvíľu vyskočí aj zo záchoda!! Jednoducho som si uvedomila, koľko má naše členstvo v EÚ výhod. Môžeme cestovať za nie tak veľké výdavky, netreba riešiť víza ani žiadne vysvetľovačky na ambasádach a za jednu hodinu si úplne v inom svete. Pokiaľ tu, v Kanade, vnútroštátne letenky sú dosť drahé. Pozerala som okolo Vianoc letenky do východnej časti a cena bola taká ako za moje 2 lety sem. Takže nie, ďakujem.

Ďalšia vec je, že neplatíme za vzdelávanie. Neplatíme ťažké prachy za univerzity ako oni. Máme Erazmus, ktorý tiež nie je extra nákladný. Ale tak v porovnaní s týmito sumami nie je asi nič nákladné. Aby ste si vedeli predstaviť, čo slovné spojenie ťažké prachy v tomto prípade znamená, tak pre kanadského občana,ktorý by dochádzal z domu (čiže bez rezidencie/internátu),by to vyšlo 14000€ na rok! Pre international students je cena asi trojnásobná + ubytovanie. Tak a teraz si predstavte, že máte doma 2 deti, ktoré sú fakt nadané, ale nemôžu študovať, čo chcú kvôli tomu, že to stojí strašný balík peňazí. Pre mňa ako rodiča by to teda nebolo príjemné.

  • Minule sme večerali a moja najmladšia host sister začala rozoberať ako rozprávam. Skonštatovala, že rozprávam strašne rýchlo, ale podľa nej to je strašne "cool". :D :D Tak na tom som sa strašne smiala.

  • Ten paradox, keď ste v nie najlacnejšom meste, čo teda Vancouver nie je, a zažijte cenové šoky. Jedná sa o pozitívne aj negatívne. 
No takže, boli sme kúpiť hrozno v normálnom supermarkete. Vzali sme normálny balík, aký sa dá kúpiť aj v Tescu, no jednoducho všade, klasické balené hrozno v sáčku. Prosím pekne, platili sme zaň 10 dolárov. Za túto cenu by som si predstavila také 3kg hrozna.
Tento týždeň som si išla pre balík na poštu a po ceste som sa zastavila v zelovocí, ktorých je pri našom dome trilión a vlastnia ich Indovia, Arabi alebo Azijati. Zaplatila som 1,50 za ananás. takže akoby som si kúpila ananás za jedno euro. :D To ma fakt pobavilo, keď som si spomenula na to nešťastné hrozno. Vlastne mali vtedy aj akciu, takže som mohla dostať dva ananásy za $3.

  • Mať kamošky/kamošov predavačov sa vždy oplatí. Hlavne keď ti dá kaderníčka študentskú zľavu, tak sa potom aj lepšie zaspáva.

  • Vzdialenosť neznamená nič aneb, keď sa cítim ako poštár Janko.
Izbu mám na poschodí a pomaly každý tretí deň ma čaká nejaká pošta na schodoch, Paradox bol to, že som vedela iba o tom, že mi naši posielajú balík s nejakými vecami, ktoré sa mi nezmestili do batožiny a ešte mi mal prísť balík, ktorý som vyhrala. Takže keď mi raz volal kuriér, tak som bola presvedčená, že je to tá výhra, ale nebola. Potom mi priešiel papier, že si mám prísť vyzdvihnúť niečo na poštu, tak som si myslela, že tentokrát to už bude tá výhra,ktorá mi na to ale prišla asi o 2dni neskôr domov, ale samozrejme ja som sa medzičasom nedotrepala na poštu. Na pošte ma čakala zasielka zo Španielska! Takto by som sa chcela všetkým ešte tisíckrát poďakovať. Vždy mi až srdiečko nadskočilo. Prosím, len už si nerobte starosti. O chvíľu ma máte späť.
  • Anglicky hovoriace krajiny sú nudné.
Ten pocit, keď sa skupina international students (lebo Kanaďania sa zatiaľ doma učia ako vždy) vyberú do mesta a v piatok okolo polnoci je vyľudnené. Keď sa chceš ísť navečeriať do kaviarne, ale majú otvorené iba do 03:00pm. NIGHT LIFE

  • Angličtina/Španielčina
Dilema môjho trojjazičného ja vyriešená. Musela som prísť až do Kanady, aby som prišla na to, že mi je španielčina bližšia ako angličtina. Prečo? Nemám na to presné vyjadrenie, je to skôr iba pocit. Ale myslím si, že aj tá kultúra má na tom tvoj podiel. ¡Que viva la gente loca!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára