streda 21. septembra 2016

Did you get it?

Hello from the other side of atlantic.

Dnes som sa rozhodla napísať Vám niečo o škole, teda vlastne všetko, čo mi napadne.

AKO? PREČO? AKO TO FUNGUJE? AKO SA MI DARÍ?

  • AKO 
Do Kanady som vycestovala cez slovenskú agentúru Interstudy. Proces vybavovania nebol nejaký extra rýchly ale ani nie zdĺhavý. Bola som na pohovore v Bratislave a inak sme riešili všetko cez emaily alebo telefonicky. (vždy s ochotou a promptne) Nevedela som, čo mám od agentúry očakávať,lebo som o nej, pravdupovediac, moc toho nevedela, ale páčil sa mi ich program. Teraz, keď už som tu, tak môžem povedať,že všetko vybavili na výbornú! Som v škole, ktorú som si sama vybrala, bývam v rodine, ktorá sedela môjmu popisu v prihláške a som v meste mojich snov!!




  • PREČO
Pôvodne som sa iba pridala k nápadu kamarátky, ktorej to nakoniec nevyšlo. Vždy som chcela skúsiť strednú v zahraničí, pretože ma to lákalo viac ako erasmus, ktorý sa mi možno ani neoplatí využiť,ale to už je o inom.

Som tu na polroka,ale keby sa dá, ostanem aj na celý. Najradšej by som cestovala po mestách a školu menila každý mesiac,aby som to tu dokázala aspoň z časti prejsť. :D Ale naspäť do reality!
Odišla som taktiež,pretože som vedela, že je to príležitosť,ktorá sa mi už nikdy nemusí naskytnúť. Tešila som sa na školu, kde si môže každý žiak vybrať predmety. Keramika, fotografovanie, kapela, hudba, tanec, varenie, programovanie, rôzne typy telesnej a trilión ďalších = Kanada.
Ale ja som si žiadne zábavné predmety nevybrala kvôli komisionálkam.(smutná aj šťastná zároveň)


  • AKO TO FUNGUJE

časovo: Pon-Piatok od 08:40-15:03

Žiak si môže zvoliť 8 predmetov, ktoré má potom následne rozdelené do dvoch dní, ktoré sa mu stále striedajú. (Day1/day2) To znamená, že každý deň 4hodiny, pričom jedna hodina trvá 75min. Plus 45min obedová pauza, prestávky medzi hodinami(10-5min) a silent reading. 
Čo to je?! 20min medzi prvou a druhou hodinou, kedy by mal každý žiak čítať nejakú literatúru,ktorú si sám zvolí. Všetkých ľudí, čo som tu zatiaľ stretla z iných škol, mi povedali, že oni nemajú silent reading, takže to je pravdepodobne nejaký výplod mojej školy, :D Ale nie je to pre mňa také zlé, keďže rada čítam a zasa niektorí učitelia si na tom tak extra nepotrpia,takže až tak veľmi neriešia či si robíte úlohy, učíte sa na ďašiu hodinu, počúvate hudbu alebo naozaj niečo seriózne čítate.

A aby ste si nemysleli,že majú celý rok rovnaké poradie hodín, tak 4-krát do roka je "block rotation", čo značí, že sa hodiny medzi sebou vymenia a je to zasa niečo iné.
-napr. ja mám teraz prvú chémiu a potom hneď bio. Prvý block rotation by mal byť v novembri (nie som si istá :D), potom budem mať prvú bio a druhú chem.

Školstvo tu je na úplnej inej úrovni ako u nás na Slovensku a veľmi sa to odráža na profesoroch, technike, na všetkom. Učitelia sa jednoducho správajú ako ľudia a aj žiakov berú ako živé bytosti a nie ako chodiace mašiny na mozgové bunky. Vždy pomôžu, keď môžu a aj keď netreba. :D  Majú radi svoju prácu a to sa odzrkadľuje aj na hodinách, ktoré sa Vám môžu zdať nekonečné s porovnaním našich 45min, ktoré bývajú pre mňa často nekonečné, ale je na všetko čas. Robíme veľa samostatných prác na hodinách, profesor má priestor na osobitný prístup ku jednotlivcom a nikdy nám neberú z prestávky. (vohoooou!)

  • AKO SA MI DARÍ
Takto nejako. :D
Tak čakala som,že každodenného učenia bude menej,že sa budú robiť veľké testy v nejakých pravidelných interváloch,ale nie je to tak. Pri mojom rozvrhu píšem skoro každý deň nejakú písomku a keďže treba mať viac ako 50%, aby vôbec žiak prešiel, tak to je niekedy sranda nad tými knihami.

Najvtipnejšie bolo,keď sa chceli profesori na začiatku roka naučiť správne vysloviť moje meno.

Ale ďalšia bomba - skoro všetci si na začiatku myslia,že som talianka, neviem prečo. Je to dosť vtipné. :D Na prvom orientačnom stretnutí ma niekto chytil za chrbát a začal na mňa rozprávať po taliansky,neskôr za mnou prišla profka, čo to tam mala na starosti a urobila to isté.

Učiteľ telesnej na mňa začal rozprávať po slovensky!! Aj keď iba základné frázy, ale nečakala som to. Išlo mu to. Je to strašný týpek, mávame internacionálne rozcvičky, posledná                                                                     bola po japonsky. :D

Na začiatku som sa cítila ako v Harry Poterovi.

Profesori majú svoje triedy. Všetky sú technicky vybavené od PC cez projektor, TV až po interaktívnu tabuľu. Väčšinou premietajú svoje poznámky/svoju prácu, ktorú majú predpripravenú na papieroch,takže tabule extra nepoužívajú,ale za to využívajú všetko, čo tam majú.(to je super)
Strašne si tu dajú záležať na recyklácii.


Toto je najviac cool vec na svete!

Každá škola má svoj diár ,ktorý na začiatku roka"daruje" svojim žiakom. Sú tam zapísané všetky  školské údalosti, zmeny vyučovania, rôzne mapy a iné učebné pomôcky. 
Dokonca ešte aj elementary schools ich majú.

 Miesto, ktoré som objavila tento týždeň a viem,že tam budem tráviť veľa času.
Je to školská knižnica.
Nemám moc rada knižnice, preotže na mňa pôsobia strašne skľučujúco, ale tu som sa cítila prekvapivo dosť dobre.








Dnes to bolo trošku na dlhšie (ospravedlňujem sa), ale tak aby ste vedeli čo a ako.


Vaša Tereza









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára